Deel dit bericht via:

In 2020 rinkelde de telefoon in Oost-Vlaanderen 26 936 keer en kregen de medewerkers 4 051 chatoproepen.

Het aantal oproepen in 2020 toont een stijging t.o.v. 2019. Dit zowel voor telefoon als voor chat. We beantwoordden ook nog heel wat gesprekken van de Zelfmoordlijn 1813.

De thema’s waarover oproepers bellen en chatten blijven al jaren dezelfde. Relationele zorgen staan steevast op 1, gezondheidsproblemen op 2. De 3e plaats wordt aan de telefoon ingenomen door het thema ‘eenzaamheid’. De gesprekken op de chat gaan eveneens over relaties en gezondheid maar het thema zelfdoding vult daarin een 3e plaats.

Je kan hieronder het volledige jaarverslag 2020 bekijken. Ook de jaarverslagen tot 2013 kan je hieronder consulteren.



Jaarverslag & cijfers

2020

Telefoon: 24 821 oproepen

Chat: 2 929 oproepen

Klik hier voor het volledige jaarverslag

2019

Telefoon: 24 821 oproepen

Chat: 2 929 oproepen

Klik hier voor het volledige jaarverslag

2018

Telefoon: 24 946 oproepen

Chat: 2 251 oproepen

Klik hier voor het volledige jaarverslag

Klik hier voor de compacte factsheets jaarverslag

2017

Telefoon: 24 596 oproepen

Chat: 2 207 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag


2016

Telefoon: 27 284 oproepen

Chat: 1 843 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag

2015

Telefoon: 25 602 oproepen

Chat: 1 536 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag

2014

Telefoon: 24 128 oproepen

Chat: 1 520 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag

2013

Telefoon: 24 829 oproepen

Chat: 1 519 oproepen

Klik hier voor het jaarverslag

>