Samenwerking media en pers


Nazorg en opvang

Tele-Onthaal biedt een luisterend oor bij traumatische en dramatische gebeurtenissen in de maatschappij. Daarnaast is Tele-Onthaal ook klankbord en gesprekspartner voor mensen die door een media-uitzending psychisch geraakt worden.
Het vermelden van het algemeen hulpaanbod van Tele-Onthaal door de media kan een belangrijke hefboom zijn om iedereen die het moeilijk heeft naar aanleiding van een uitzending de weg te tonen naar de telefoon-of chathulpverlening van Tele-Onthaal.

Ook worden het nummer en de website van Tele-Onthaal regelmatig vermeld bij maatschappelijke gebeurtenissen die een grote impact kunnen hebben.

Bijvoorbeeld bij:

  • nieuwsitems
  • duidingsprogramma’s
  • tv-reeksen met een verhaallijn rond psychosociale thema’s die een grote impact kunnen hebben op kijkers.
  • krantenartikels

De vrijwilligers bieden een helpend gesprek aan deze oproepers. Indien nodig wordt de oproeper verwezen voor verdere hulp.

Hulpaanbod van Tele-Onthaal vermelden?

Tele-Onthaal suggereert volgende tekst na een televisieuitzending:

Heb je nood aan een gesprek na het zien van dit programma,
dan kan je – nu en later- 24/7 en anoniem terecht
bij Tele-Onthaal op het gratis nummer 106.
Chatten kan via www.tele-onthaal.be

Bij een geschreven artikel kan onderstaande tekst gebruikt worden:

Nood aan een gesprek?
Bel gratis en anoniem met Tele-Onthaal via het nummer 106 (24/7)
of chat via www.tele-onthaal.be

Indien gewenst kan ook het Tele-Onthaal logo bij deze vermelding geplaatst worden.
Logo downloaden? Dat kan hier.

Meer info en technische instructies over het vermelden van het hulpaanbod van Tele-Onthaal bij mediaberichten rond psychosociale thema’s kan je hier terugvinden.


Wil jij luisteren?

Word vrijwilliger

Zoek je een uitweg? Praten helpt.

 Gratis en anoniem.
Image

Hier luistert iemand naar je

Bel 106

24u op 24 en 7d op 7

Image

Liever een gesprek via chat?

Chat

elke avond en woensdag-en zondagnamiddag